blacklebron
Son 4-5 senedir kafamı kurcalayan bi soru var ..
Nerden çıktı bu şeker ?
Ben 21 yaşındayım ve çocukluğum Emirsultan Camisi'nin avlusunda geçti resmen ..
Çünkü evimiz Cami'ye en yakın evdi ..
Şimdi bunları niye anlatıyorum ?
Çünkü o Cami'de gerçekten dinini en iyi şekilde yaşayan ve yaşatan dedelerimizin, nenelerimizin, amcalarımızın ibadetine ve dini sohbetlerine acizane mazhar olmuş bi yaşantım var ..
Fakat ben onların hiçbir ramazan sohbetinde, o mübarek ayın sonunda gelen bayrama 'ŞEKER' Bayramı dediklerine şahit olmadım ..
Yoksa bu nesil eski nesilden daha mı iyi biliyor bu bayram adlarını nedir ?
Bak adı üstünde 'Ramazan ayı' !
Peki o onbir ayın sultanının bayramına neden şeker bayramı dersiniz yahu ?
Ezelden beri böyle dense tamam da son 4-5 yıldır şeker denmeye başladı Ramazan Bayramı'na ..
Kuran-ı Kerim'de şeker bayramı diye bişey geçiyor mu çok merak ediyorum ..
Bilmediğim için o konuda bişey söyleyemiyorum .. Ve esasında şu anda bu duruma epey içerliyorum .. Ama içiriden taa içeriden bi ses orda da bu bayrama Ramazan Bayramı dendiğini haykırıyor bana !
En sevdiğim şovmen Beyazıt Öztürk'tür ..
Programa telefonla bağlanıldığında bile kalkar ceketinin düğmelerini ilikler ..
Saygıda, sevgide kusur etmez .. Ne konuğuna, ne de izleyicisine saygısızlık etmez ..
Sezonun ilk programına şehit ailelerine ve tüm Türkiye'ye başsağlığı dileyerek başladı ve beni duygulandırdı ..
Ama ama ..
Programın orta yerinde beni mahvetti !
Tüm Türkiye'nin 'şeker' bayramı kutlu olsun dedi .. Yapma ya !
En uyuz olduğum insan Alişan bile Ramazan Bayramı dedi ya .. Burdan Beyaz'a kocaman bi 0(sıfır) ..
Son olarak diyeceğim şudur ki;
Yapmayın etmeyin ayıptır günahtır .. Dinimizi böyle şeylere alet ederek rant elde etmeye çalıştığına inandığım şeker üreticisi firmalara melzeme olmayın !
Olmayalım !
--
Senin de söyleyeceğin varsa çekinme söyle .. Litfen !
16 Responses
  1. . ..haklısın bence yani pek ilgim yoktur böyle günlere benim ama "şeker bayramı" şey gibi "cadılar bayramı"gibi gelir bana sanki kopya çekmişiz onlardan :o) bir kostüm giyip kapı kapı dolaşmadığımız ki aslında kapı kapı dolaşıp şeker toplanıyor da :o). .."bir yerde birileri sıkılır" cümlesinde buldun demek kendini


  2. Adsız Says:

    doru koskoca bi ay Ramazan 'ın bereketinden bahsederken milletcek şeker bayramı demek yerine Razaman bayramı denilebilir:) incilerimiz dökülmez

    ve evet ben de beyaz a bayılıorum:)


  3. Fazla söz söylemeyeceğim, inancım olmadığı için. Şeker Bayramı yakıştırmasının, hicri takvimden miladi takvime geçiş aşamasını tam olarak yansıtmak amacıyla kullanıldığını biliyorum...
    Böyle geçiş olur mu diye bana çıkışmayın, çünkü bende böyle geçiş olacağını savunmuyorum...
    Beyaz mı şovmen mi, bir gidin ya!


  4. Unknown Says:

    freepuppet aynen katılıorm çok ii bi bnzetme :) insanlarn özentieşmesnden başka bişey olduğunu düşünmüyrm öyle olsa şeker ayı olurdu koskoca RAMAZAN yani


  5. stickman Says:

    benimde en uyuz olduğum şey ramazan bayramına şeker bayramı denmesi. Buna kalırsa o zaman kurban bayramına da et bayramı diyelim, alla allaa... sinirlendim bak :)


  6. mayksisman Says:

    amaaaan. ha şeker ha ramazan. takılma bu kadar ya =)) yani şeker yemiyo musun bayram boyunca, saçma geldi bana açıkçası =)


  7. blacklebron Says:

    triancula anacım sen kurbanda da yemion mu şeker ? o zaman kurban bayramına nie kurban bayramı! dioruz?
    oda şeker olsun ..
    işte ha şeker ha ramazan bayramı dediğiniz için elden gidiyo bütün değerlerimiz .. neyse sen şeker bayramı demeye devam .. öpüldün ..


  8. yass Says:

    hıslerıme tercuman olmussun lebros.. walla bende oyle sınır oluyorum kı.. yakın gorduklerımınkını duzeltıyorum derlerse ama gıderek boyle soyleyen ınsanlar cogalıyor.. ramazan ayını yasamayanlar sanırım bu kesım...


  9. Adsız Says:

    Varya helal olsun çok haklısın ya geçmiş ramazan bayramında kutlu olsun


  10. katiliyorum.. ramazan bayrami densin! :)


  11. paticanlar Says:

    aslan oğlum benim.Allah Razı olsun.:)))
    -------------
    Ramazan Bayramının hadislerde geçen adı "İydü'I-fıtr", yani Fıtr Bayramı demektir.
    Asıl itibariyle fıtır sadakası olarak bildiğimiz fitre de bayram gününe kadar verilmesi gereken bir borçtur ya..
    Ramazan ayı içinde verilmemişse fitrenin de o gün verilmesi gerekir. Yaratılışın gereği olan kulluk görevleri yapıldığı için bu adı almıştır.
    --------------
    diye bir alıntı yapayım sana.


    sonra o saçma isimle ilgili tahminimi söyleyeyim..)

    hani kurban bayramında namaz kılıncaya kadar birşey yenmez.
    ama Ramazan bayramında bayram namazına gitmeden evvel hurma,şeker gibi tatlı bir yenir,öyle gidilir.bu müstehaptır ya.
    bu saçma ismi de ordan koymuşlar herhalde.


  12. oooy pardoooon.
    o paticiklerde benim. yağmur damlası annen.:((((
    biliyorsun o blogumu da değilmi?



  13. ZRPNDT Says:

    cahal bunlar cahal anlamıyorlar basmıyor kafa referenaduma hayır da derler şimdi :P


  14. etki alanı Says:

    Sevdiğim tek bayramdır,Ramazan Bayramı.Saygıyı,ziyaretin güzelini ve temizliğin en güzel kokulu bayramıdır,Ramazan Bayramı.
    Düşüncelerini aktarma biçimin,aslında birçok kişinin dile getiremediklerinin alt yazısı gibi.
    Beyaz konusunda yazdıkların da doğru,O sanki ailemizin bir üyesi gibi..Samimi ve saygılı.Ama haklısın,dikkatli olmalıydı...
    Ekrandaki insanlar doğru mesaj vermeliler...
    Ayrıca yorumları okuyorum ve gülümsüyorum...Hepiniz harikasınız çocuklar...Ve çok duyarlısınız....
    Ama beni ayıplamayın;Kurban bayramıyla aram hiç iyi değil.Çocukluğumdan beri o bayramda,hiç kimseyle görüşmek istemem.Kabul edemiyorum..Bir can kıyılıyor ve bayram yapılıyor....Ben yokum ve hiç bir izah bunu bana kabul ettiremez...
    Ben de böyleyimmmm...
    Tütü


  15. Adsız Says:

    helal be uzun:) aynen katılıyorum ben de ne o şeker bayramı ramazan kardeşim ramazan..bir ay boyunca ouç tutulduğu için Yüce Rabbimizin bize bir lütfudur bu bayram..haa tabi tutmayanlar şeker diyebilir şayet onlara zaten her gün " şeker" her gün " bayram" :)
    sibel;)