blacklebron
Bu hafta insanoğluna nesiller boyu yol gösteren;
Bir deyişle ''Aşk Peygamberi Hz.Mevlana'nın'' ölüm haftası ..
Şeb-i Arus; Mevlânâ'nın ölüm gününün hatırası olarak yapılan merasim hakkında kullanılan bir tabirdir ..
Mevlana ölüm gününü ''Hakk'a Vuslat'' yani ''Düğün Günü'' olarak görmüştür ..
Çünkü ömrü boyunca Allah aşkıyla yanıp tutuşmuştur ..
Mevlana ölüm anlayışını şu sözleriyle belirtmiştir;
"Herkes ayrılıktan bahsetti, bense vuslattan"
Bu vuslat anlayışı da Kuran-ı Kerim'in bir ayetinde şöyle açıklanmıştır "Her nefis ölümü tadacaktır. Sonra ancak bize döndürüleceksiniz"


Aşk-ı Muhabbeti Allah'ta bulan Aşk Peygamberi Hz.Mevlana'ya Allah'tan bir kez daha rahmet diliyorum ..



"Vakti şerifler hayrola
hayırlar feth ola şerler def ola
Allah-ı Azim-ü şanın ismi ile
kalbimiz, tahir, mütahhar ola demler sefalar müjdat ola
kulübü aşıkan baki şadu handan ola
Şeb-i Arus Mübârek ola,
dem-i hazret-i Mevlana sırrı cenab-ı Şemsi Tebrizi
keremi imam-ı Ali şefaati Muhammedin resulullahi nebi
Huuu "
13 Responses
  1. Adsız Says:

    Allah rahmet eylesin...
    O'nu anlayabilmek de bir sanat..


  2. deli mine Says:

    Ölümünü bayrammiş gibi görmek ne güzel degil mi ya.. Ben ölümden hiç korkmuyorum .. yaşam kadar dogal geliyor(yalniz bu kendim için geçerli sevdiklerimin ölümünü allah göstermesin)..
    ne kadar ölümden korkmasam da öbür tarafda kızarmektan korkuyorum.. bayram gbi bekleyemiyorm yani :((
    allah rahmet eylesin..


  3. tılsım Says:

    Allah rahmet eylesin..


  4. Adsız Says:

    Böylesine tevekkül sahibi olabilmek..insanı böylesine iyi betimleyebilmek..ne zor haslet şimdiki zamanda..ne mutlu ki Hz Mevlana gibi pek muhterem bir şahsın mesnevisi, rubaileri önümüzde duruyor isteyen kana kana içiyor..

    Allah sevgili kulu Hz mevlananın yüzü suyu hürmetine bugün tüm işlerinizi yoluna soksun, güzel günler olsun inşallah..


  5. Adsız Says:

    Şeb-i aruz mu? O da nerden çıktı. Noel babayı analım biz. Şaka bir yana. Aslında şaka da değil bir serzeniş bu. Ben sokağa adımımı attığım anda noel baba heykelcikleri ve mağaza vitrinleride kırmızı noel süslemeleri ve bu kültürün envayi çeşit örneklerini görüyorum. Şeb-i aruz da bir haber bülteninde 2 dakikaya sığdırılır nasıl olsa. Çok söze gerek yok. Kendi kültürümüze sahip çıkmakta nerden çıktı şimdi(!)(!)


  6. blacklebron Says:

    bence bu kadar acımasız olmayalım !?!?!
    daha dün başbakanımız ve ana muhalefet parti başkanı şeb-i arus kutlamaları için konya mevlana kültür merkezindeydiler ..
    asıl konu ne biliyo musun calikusum ;
    aslında yaşamak isteyen yaşıyor ..
    bence tvlerden gazetelerden bu manevi havayı bize yaşatmalarını bekleyeceğimize kendi içimizde o manevi coşkuyu yaşamak daha iyi olur gibi geliyo bana ..
    haksız mıyım bilmem ama ben böyle düşünmek istiyorum ..
    senin düşüncene de kesinlikle katılıyorum ama ben artık tv den gazeteden kısaca medyadan hiç bişey beklemiyorum ..
    bizim sorumluluklarımız kendi içimizdedir .. ben dün mevlana için 3 ihlas bir fatiha okudum ..
    Allah beni duyduysa bu bana yeter ..
    medya kutlamış kutlamamış kime ne ? banane ;) hı ?


  7. Adsız Says:

    Sen de haklısın tabi. Ama kaç kişi böyle düşünüyor ki. Ne sunulursa onu almaya hazır milyonlar var.


  8. Adsız Says:

    Geçen sene Konya'ya Mevlana Türbesine gitmiştim ve çok etkilenmiştim...

    "Şefkat ve merhamette güneş gibi ol,
    Başkalarının kusurunu örtmekte gece gibi ol,
    Sahavet ve cömertlikte akarsu gibi ol,
    Tevazu ve maluliyette toprak gibi ol,
    Hiddet ve asabiyette ölü gibi ol,
    Ya olduğun gibi görün, ya göründüğün gibi ol..."


  9. ashkar Says:

    eysean ve calıkuşununa katılmamak elde değil. biz ne kadar içimizde yaşatsakta. gelecek nesillerede bi şekilde aktarılması gerekiyor. burda medyadan bi görev beklemektembellik olur ama biz kendimizi ve bizden küçğkleri hazırlayabiliyor muyuz yada hatırlatabilcek miyiz...


  10. Adsız Says:

    yazıyı okudum, yorumları okudum (:
    ilginç noel babadan ziyade bu tür konularla yoğunlaşmak güzel..


  11. Vakti zamanı geldiğinde,hepimiz içinde düğün gecesi olur o gece inş.

    Sağol canım oğlum,evet herkes yılbaşı çamı ile uğraşırken,hassasiyetin beni çok mutlu etti.
    Biz Bursa'ya taşınınca! görüşürüz inş.
    (şaka tabi,ama öncaki yazına yazmıştım bir şeyler,görmedin galiba.):))

    AAA benim kendi oğlum yorumda 1. sıradaymış.şimdi gördüm.


  12. blacklebron Says:

    hayır ablacım okudugumdan emin olabilirsin .. ama yazılan commentlere commentle mümkün olduğunca cevap vermemeye çalışıyorum ..
    comment kirliliğini pek sevmememden kaynaklanıyo ..
    önceki commentinde eşinle bursadaki hatıralarından bahsetmiştin (:
    çok mutlu oldum okuyunca ..
    inş. taşınırsınız da görüşürüz ;)
    blog aleminden görüştüğüm 1-2 arkadaşım da yok değil hani (:


  13. Serra Says:

    heyyy.. geC kaLmadim umarim. Konya`da izLemi$tim goSteriLeri.. cok guseL. Turbe ziyaretLeri vS, inSan baya biLgi edinio. Zaten o me$hur dizeLeri inSani bicok kez du$unmeye itio..
    Herkese tavSie ederim.

    ~Serra