blacklebron

Düşündüm taşındım en azından bir postta kısaca benim yaşadığım şehri -Güzel Bursa'mı- tanıtayım istedim .. Başlayalım mı -tamam başlayalım(:!-
Bursa, M.Ö. yıllardan bu yana bir çok medeniyete ve onların dinlerine beşiklik etmiş ender illerin başında gelir. Bursa'da Müslümanlık, Hıristiyanlık ve Musevilik dinlerine ait bir çok eser hala ayaktadır ve koruma altındadır.. Bursa genelde tarihi mekanlarıyla ünlüdür .. Bunu zaten resimlerimizden de algılayabilirsiniz .. Ama emin olun her zevke, her renge, her yaşa hitap edebilecek kapasitededir ve yaklaşık 3 milyon nüfuslu bi şehirdir .. Zaten İstanbul, Ankara ve İzmir'den sonra Türkiye'nin 4. en büyük ilidir .. Bursa genel çevrelerce belirtildiği üzere İstanbul'un küçültülmüşü ve hayat şartlarının İstanbul'dan daha çok kolaylaştırılmış olduğu bir şehirdir .. Sanayisi çok gelişmiştir .. Dünyada 3 tane otomobil fabrikasını sınırları içinde bulunduran tek şehirdir .. Türkiye'de 'Avrupa Şehri' ödülü alan tek şehirdir .. Türkiye'nin kış turizmini ayakta tutan Uludağ'ı sınırları içinde bulunduran bir şehirdir .. Tarihi kapalıçarşısıyla ziyaretçilerini adeta büyüleyen bir şehirdir .. İskender kebabının başlangıç noktası Bursa'dır .. Kestane şekerinin başlangıç noktası Bursa'dır .. Emirsultan, Orhangazi, Osmangazi gibi Osmanlı hükümdarlarının ve daha birçoğunun türbeleri Bursa'dadır ..
Ve tüm bunları bu kadar yağlaya yağlaya anlatmama rağmen hala Bursa'ya gelmek burayı görmek istemiyosan sende kesin bi sorun var demektir (:
Doğru söyle! Gelmek istemezmiydin ?
17 Responses
  1. Manik Kedi Says:

    Merhaba... Şehir Otogarından belli olurmuş diyenlerin yalancısı olarak Bursa yı uzun uzadıya gezmeden güzel olduunu söleyebilirim.. Bi tek Özdilek e gittim o da yol üstü die;ama orası da alışweriş merkezi sonuçta ne kadar farklı olabilir ki.. O yüsden en kısa zamanda gezmek istiorum Bursa'yı; ama iyi bir rehbere ihtiyacım war.. Bildiğin iyi bir rehber war mı:)
    Sewgiler;Sinem...


  2. Manik Kedi Says:

    Bu arada müziği değştirmzsin;özgün takılıosun bakıorum:)


  3. blacklebron Says:

    Buyrun efenim .. iskender kebap ve kestaneşekerleri müessesemizin ikramı olacaktır .. (:
    Yeşil Bursa'mızın en güzide mekanları sizleri bekler .. rehberin olurum bea nolcek (:
    ama klavuzun olmam kesinlikle !
    çünkü irenç espriler gelebilir soldan soldan (:


  4. HarbiManyaK Says:

    ewt rehber olarak sunu söleyebilirim lebron benide gezdirirmisin :))) yemekler sendense :)))


  5. Seneye hafta sonu gezilerimi bursayı da katıyorum o zaman :)

    Görüşürüz o zaman belki :)


  6. deniz Says:

    ay ben de bursayı pek begenmiştim iki sene önceki yaz 10 gunum gecti orda ,cekirgeymiş, heykelmiş zafermiş nalbantmış hihih kaptım birazcık. daha önce de okul gezisiyle gitmiştim(lise yıllarındayken) o zmn da uludaga cıkmıştık yeşilcami ve bir cok turbe cami ne varsa gezmiştik(hoş hepsini karıştırıyorum su an)o kadar cok yani :) bi daha gidesim geldi sen de yazınca.

    bi de kılık kıyafet ne kadar ucuzdur orda ya..süper bişi :P


  7. blacklebron Says:

    @harbimanyaq/ gel sen gel bi askere git gel sonra bakarız (:

    @noktasizvirgul/ kardeş sen başımın tacısın herzaman beklerim!

    @deniz/ ama begenilmiycek şehir değil yahu (: çoq severim ben Bursa'mı .. ohh bakıyorumda maşallah semt isimleri baya kalmış akılda (: yine bekleris herzaman .. ;)

    @numberone/ gel gel .. iyi bi anın varsa eğer tazelemeye değer ;) 3ü1aradalar benden (:


  8. uludag i cok severim
    cok pisde kayarim


  9. irfy Says:

    İşe bak, sen benim blogda şu anda bulunduğum Urfa'yı özlediğini söylemişsin. Ben de senin oraları yani Bursa'yı özledim. Ama benim orayı sevmem ve özlemem o anlattığın güzellikler sebebiyle diil. Sevdiğim orda da ondan, aaah ahh.
    Dayanamicam artıkın, iki hafta sonra orda olmayı planlıyorum, bakalım..

    Haa bi de biara ben de bi Bursa yazısı yazdıydım, onu da şeyediym dedim.


  10. Adsız Says:

    burası benım memleketım vermem kımseye her yerı hatıramla dolu her yerının baska bı tadı var ah ah ozledım sımdıden ataevler besevler cekırge heykel kalkıoor... cico aga bı arap sukru yapalım bı gece be sole 1/1 dısın ıcın hani baska bısey ıcınse namert olayım...


  11. blacklebron Says:

    @pisküfüt/ ben kayamam işte (:

    @irfy/ sevmek güzel şey be .. o kilometreler bitmek billmez onu düşündükçe ..

    @mfO/ gideris yafru ayıpsın ;)


  12. ece arar Says:

    hüsnügüzel çay bahçesi bir tanedir.


  13. ben de artık bı nevi bursalı sayılırım.kendim bizzat uludağ üniversitesinde okuorum..zaten bi ay sona tekrar ordayım..

    aslında güsel memlekettır ama istanbula ben doyamıorum..:))


  14. blacklebron Says:

    @ece arar emener/ hüsnügüzel gerçekten çoq güzeldir (:

    @burcyni/ çok sevindim uludağ üniversitesinde okumana hangi bölümde okudugunu merak etmedim değil hani .. o zaman hep bekliyorum bloguma sevgiler;blacklebron


  15. bubikişi Says:

    İstanbullu olup da Bursa`da okumak zor oluyor. Alışılmış İstanbul temposu Bursa`da kısılıp bir kafe/bar kalabalığında sadece moral bozukluğu katıyor insana.
    Güzel, sakin bir şehir ama sadece bu kadar.
    Uzun süre yaşamak, sadece Bursa`da olmak olmaz, arada şehrin dışına çıkmak gerekiyor burada...


  16. blacklebron Says:

    işte bu kesinlikle doğru .. mesela ben şu anda bu şehirde o kadar çok bunalıyorum ki anlatamam sana .. ama 1 hafta tatile çıkıyorum ağustosun ilk haftası bu sefer de tatilin son 2 gününden itibaren bursayı feci özliyeceğimi biliyorum (:


  17. aha bursa hiç yabancı gelmio :P