blacklebron
Mesela bir polis... *Bizi korumak için* suçlu kovalarken
trafik kazasi yaparsa, kullandigi aracin hasarini cebinden
ödemek zorunda... Neden? Devletin mali kiymetli. Çar çur
edecek parasi yok.

Veya bir asker, *Bizi korumak için* zirhli araçla terörist
kovalarken direksiyonu kaçirip, uçuruma yuvarlanirsa, sehit
ya da gazi kabul ediliyor. Ama, geride biraktigi ailesinden
tazminat isteniyor.Neden? Ayni neden.

25 sene çalisip, "bizim için" tikir tikir vergini
ödemissin. Emekli olmussun. Alt tarafi 500 lira maas
baglanmis... E çocuklar okuyor.Çare? Mecburen bir iste
çalismaya devam ediyorsun... Ne yapiyor devlet? Ekstra
vergi istiyor. Neden? Paraya ihtiyaci var çünkü.

Orhan Pamuk... Nobel aldi. Üstüne para ödülü aldi. Ne
kadar? 2 milyon ytl.. Eski parayla 2 trilyon lira. Ne
yapacakti devlet? Üç seçenegi vardi. Ya "gelirdir bu"
deyip, 600 milyar lira gelir vergisi alacakti. Ya
"intikaldir bu" deyip, 500 milyar lira veraset ve intikal
vergisi alacakti. Ya da, "helali hos olsun" deyip, vergi
almayacakti.

"Helali hos olsun" dedi.

Ama kafana göre, "helali hos olsun" diyemezsin... Ne yapman
lazim? Bir kanun maddesine dayandirman lazim.
Dayandirdilar. Gelir Vergisi Kanunu'nun 29'uncu maddesinin
1'nci fikrasina.. Ne yaziyor o fikrada?

"Ilim ve fenni, güzel sanatlari, tarimi, hayvan
yetistirilmesini ve memleket bakimindan faydali olan diger
isleri ve faaliyetleri tesvik maksadiyla verilen
ikramiyeler ve mükafatlar, gelir vergisinden
müstesnadir"... yaziyor.

Yani Orhan Pamuk; "TÜRKLER 1 MILYON ERMENIYI KATLETTI GÜNEY
DOGUDA 2 MILYONA YAKIN KÜRT ÖLDÜRÜLDÜ" Dedigi için Nobel

alarak, memleket bakimindan çok faydali bir is yaptigindan,
2 trilyon liralik ödülünden vergi mergi ödemeyecek.

Haberiniz olsun istedim. Hükümet, sizin adınıza, sizin, Orhan Pamuk'la "gurur duyduğunuza" hükmetti.Hakkınızı helal edersiniz artık.
-Alıntıdır-
8 Responses
  1. Adsız Says:

    senin sayfana arada bir bakiyorum ve yazdiklarinin bi cogu hosuma gidiyor. bu nobel olayi mesela.. orhan pamugu kimileri sever kimileri de sevmez ama asil devletin yaptigi cok sahtekarlik, türkiye iyice batiyor gibime geliyorda.. daha önce yazdigin gibi keske ANLASALAR!

    selamlar ve saygilar


  2. özellikle yorum bırakacağımı bildiğin yazılara yer verip bu tuzağa düşürüosun beni.nasılsa bu düşer die:)

    babasının emekli maaşıyla geçinen biri olarak bu gelirden kesinti yapılmamasına diycekh en ufak bi sözüm yokh.daha ağırını da söleyebilirim ama sustum!

    orhan pamuk okurum ve de yazış tarzını çok severim bilirsin! hala da sözümün eriyim..aldığı ödülü hakeden bi romancılığı war diorum ettiği sözü savunmamakla birlikte;)

    bu ödülün gurur verici olduğunu düşünüorum hayatını yazmaya adıyan biri olarakh yerinde olmak isterdim de diorum..paradan çokh dünyanın önünde bunu ben başardım demenin insana nası bi gurur verdiği tartışılmaz!-ki yazma konusunsa ailenin desteğini almanın zor bi şey olduğu günümüzde..

    yine de insanın hayatını değiştircek kadar büyük bi paraya sahip olunmuşken devletimin duyarlı olmasını ve bi kere olsun da adil davranmasını ben de beklerdim..beklerdim diorum sadece çünkü uygulamayacağını bilirdim!


  3. Adsız Says:

    Bence biraz ön yargılı ele almışsın konuyu.

    Duygusal davranmamak lazım.


  4. z.pelin Says:

    Açıkçası ben protestomun sonuna kadar arkasındayım. Yazar-romancı olabilir. Ama bu düşüncelerini haklı çıkarmaz hele ki bu ülkenin topraklarında yaşarken...

    Ben ne kadar iyi bir yazar olursa olsun imzasını attığı, düzenlemesini yaptığı hiç bir kitabı okumama kararını aldım ve gururla bu kararı savunuyorum..

    Hatta uzun süre almak için beklediğim kitabın düzenlemesinin ona ait olduğunu öğrenince almaktan vazgeçtim..

    Işıkla kal...


  5. Adsız Says:

    Orhan pamuk o kim ?
    ben öyle birini tanımıyorum
    lugatım da yok.
    bu haberi cok önceleri okumustum.
    ee napacaksın bir yerlere yaranmamız gerekiyor. sıkı takipteyiz.


  6. çok farklı konularla kıyaslanmış diye düşünüyorum. sırf Ermeni Meselesi yüzünden öyle bi laf ettiği için adamın tüm yapıtlarını bir kenara atamayız bence.
    ne, başta belirtilen saçma meseleler yüzünden vergi alınmalı, ne de böyle sanatsal bişey için. her şey yerinde olduğu zaman iyidir. Türkiye bunu oturtabilmiş deil henüz..


  7. mayksisman Says:

    kyhanoviç benden önce demiş; çok yaşasın emi;

    orhan pamuk da kimmiş mis gibi yazarlarımız dururken? hadi ordan canım. türkçe katili herif. benim adım kırmızı'ya tepkilere aldırmadan başliim dedim pişman olup bıraktım. rezillik.


  8. Addwork Says:

    Orhan Pamuk 'un eserlerinin büyük bir bölümünü okudum. İyi bir yazar çoğu kez anlaşılmaz olsada.

    Bazen tartışmalarda nobel ödülünün Orhan Pamuk 'a sözde ermeni soykırımı ile ilgili görüşlerini açıkladığı için değil edebiyata getirdikleri için verildiğini savunuyor. Bu düşünce çok komik.. Niyemi;

    Bu ülkede yaşamış ve edebiyat anlamında bu ülkeye hatta dünya ya büyük eserler bırakmış bu kadar edebiyatçı nın bu kadar yazarın arasından bu ödülünü gelip Orhan Pamuk 'a verilmesini gülünç buluyorum. Bu ülkede tarafsız 100 okur toplayın ve sorun. Sizce Türkiye 'nin en iyi 10 yazarı kimdir? diye sayılan 10 isim arasında Orhan Pamuk çıkmaz çıksa bile ilk 3 e giremez. orha pamuk kendi değerlerini bir nobel ödülü için hiçe saymış -hatta ağır bir ithammıdır bilmiyorum- satmıştır.